Kawa Lavazza, bo o niej oczywiście tu mowa, w ciągu ponad 120 lat zapracowała sobie na miano najlepszej włoskiej kawy oraz jednej z najlepszych na świecie. Codziennie na całym globie wypijanych jest około 17 miliardów filiżanek tego aromatycznego naparu. W związku z tym, warto dowiedzieć się nieco więcej o historii Lavazzy.

Powstanie firmy

W 1895 roku Luigi Lavazza założył w Turynie niewielkie przedsiębiorstwo, które wytwarzało (lub przetwarzało) i sprzedawało mydło, alkohole, oliwę, przyprawy oraz kawę. Od samego początku to właśnie kawa najbardziej fascynowała włoskiego kupca, który dzięki ukończeniu studiów chemicznych i własnej dociekliwości mógł zgłębiać tajemnicę jej wyjątkowego smaku. I tak, w I połowie XX wieku Lavazza był już znany ze swoich wyjątkowych mieszanek. Firma rozrastała się, zatrudniała coraz więcej pracowników, wznosiła nową siedzibę i nawet wybuch I wojny światowej nazbyt nie zagroził budowaniu silnej marki. W 1933 roku firmę przejęły dzieci Luigiego, które od lat aktywnie uczestniczyły w jej prowadzeniu. Kryzys nastąpił wraz z wstrzymaniem importu kawy przez Mussoliniego.  Jednak bracia Lavazza po wojnie szybko postawili firmę na nogi – powstała strategia, logo, opakowania z nazwą marki oraz slogan reklamowy.

Kawa Lavazza dziś

Obecnie, Lavazza jest w gronie najważniejszych palarni kawy na świecie. We Włoszech ma 48% udział w rynku detalicznym, co stawia ją w pozycji lidera. Marka dociera do ponad 90 krajów. Sukces Lavazzy bezsprzecznie tkwi w doskonałym produkcie, którego tradycyjna receptura nie zmieniła się od przeszło 100 lat. Przedsiębiorstwem zarządza już czwarte z kolei pokolenie Lavazza. W ciągu tych wszystkich lat firma wprowadziła na rynek kilka rodzajów kawy, zajęła się sprzedażą akcesoriów i ekspresów do kawy, stworzyła nowe oddziały i fabryki, zaangażowała się w projekt społecznej odpowiedzialności oraz otworzyła wiele kawiarni.

BRAK KOMENTARZY